preloader
Edit Content

درباره ما

دکتر علی شالچی زاده فارغ التحصیل سال ۱۳۸۲ از دانشکده دندانپزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان جراح –دندانپزشک

با ما تماس بگیرید

مراقبت‌های قبل، حین و پس از ایمپلنت

  • خانه
  • -
  • متفرقه
  • -
  • مراقبت‌های قبل، حین و پس از ایمپلنت

مراجعه‌کننده محترم برای آن‌که دوره بعد از درمان را با راحتی و آرامش بیشتری طی نمایید، خواهشمندیم این مطالب را به دقت مطالع نموده و از هرگونه خود درمانی پرهیز کنید.

  1. پس از برطرف شدن اثر داروی بی‌حسی، احتمال بروز مختصری درد و ناراحتی دور از ذهن نخواهد بود، جهت رفع آن به محض خروج از کلینیک 2 عدد مسکن( طبق دستور پزشک) مصرف نموده، سپس سپس طبق دستور، آن را تکرار نمایید. حتی اگر درد نیز وجود نداشته باشد، مصرف مسکن را به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی تا دو روز بعد از برطرف شدن درد، قطع ننمایید.
  2. پس از اتمام جراحی یک بسته یخ به شما داده می‌شود. این بسته یخ را به طور متناوب بر روی ناحیه جراحی قرار دهید و این عمل را تا موقع خواب ادامه دهید. گذاشتن یخ بر روی ناحیه جراحی به  کاهش خونریزی و تورم و درد کمک می‌کند.
  3. حداقل تا 3 ساعت بعد از جراحی از خوردن، آشامیدن، فعالیت دهانی نظیر تف کردن، مک زدن و شتشوی دهان خودداری کنید.
  4. در 24 ساعت اول بعد از عمل، از خوردن غذاهای داغ اجتناب کنید. در این مدت استفاده از غذاهای خنک مانند بستنی، ماست، فرنی، کرم‌کارامل، شیر سرد و موراد مشابه بسیار راحت و مناسب است.
  5. حداقل در شب اول از کشیدن سیگار خودداری کنید و تا روز برداشت بخیه استعمال آن را به حداقل ممکن برسانید. زیرا حرارت حاصل از سیگار، همچنین مواد حاصل از احتراق آن ترمیم را مختل می‌کند. در صورتی که سیگاری هستید، از این فرصت برای ترک دائمی آن استفاده کنید.
  6. در صورت تجویز دهان‌شویه کلرهگزیدین، 24 ساعت پس از جراحی، 2 یا 3 باز در روز، ابتدا مسواک زده و دهان خود را شستشو داده و سپس دهانشویه ضدعفونی کننده را به مدت 30 ثانیه داخل دهان غرغره نموده و به مدت نیم ساعت نوشیدنی یا غذا میل نفرمایید.
  7. به منظور جلوگیری از تجمع میکروب‌ها و بوی بد با دهانشویه تجویز شده دهان خود را شستشو دهید.
  8. می‌توانید با قید احتیاط به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. اما به مدت دو روز پس از جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین نظیر شنا و تنیس خودداری کنید.
  9. سایر قسمت‌های دهان به غیر از ناحیه جراحی شده را طبق روش‌هایی که آموزش داده شده، به دقت مسواک کنید. بعد از جراحی تا چند روز خونریزی از لثه‌های بیشتر خواهد شد که به دلیل مراحل اولیه ترمیم بوده و کاملاً طبیعی است و بعد از ترمیم ناحیه، به کلی قطع خواهد شد.
  10. در صورت اطمینان از وجود خونریزی( مشاهده لخته خون) قطعه‌ای گاز یا پنبه  استریل را  مرطوب کرده و در ناحیه قرار داده و به مدت 30دقیقه با فشار ملایم  ولی ممتد نگه دارید تا خونریزی قطع شود. لطفاً آن را در این مدت برندارید و یا کیسه‌ای را از یخ پر نموده و پس از پیچاندن در پارچه‌ای آن را به طور متناوب و با فواصل 10 دقیقه‌ای از روی گونه بر روی موضع جراحی بگذارید.  در صورت ادامه خونریزی بعد از این مدت، به مرکز درمانی مراجعه کنید. در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی، می‌توان از یک عدد چای کیسه‌ای مرطوب شده با آب ولرم در ناحیه استفاده کرد.
  11. ممکن است تورم در ناحیه جراحی نیز ایجاد شود که تا روز سوم پس از جراحی به حداکثر مقدار خود می‌رسد. جهت جلوگیری از ایجاد تورم و نیز کنترل آن تا 36 ساعت پس از جراحیبا هم کیسه یخ وسیله مناسبی است. در صورت ادامه تورمپس از این مدت، گرما و رطوبت به کاهش تورم کمک خواهد نمود. اگر تورم دردناک بوده و یا احساس کردیدکه مرتبا بدتر می‌شود، با کلینیک تماس بگیرید.
  12. در صورتی‌که از پروتز متحرک استفاده می‌کنید حداقل برای 10روز از آن نباید استفاده گردد. پس از آن همکار پروتزیست ما آن را برای شما اصلاح می‌نماید که که بر روی ایمپلنت‌های شما، فشاری وارد نگردد. در طی دوره چند ماهه ترمیم نیز باید تا حدامکان مدت زمان کمتری از آن‌ها استفاده گردیده و در ساعات غیر ضروری، حتماً از دهان خارج گردند.
  13. در صورتی که در محل عمل شما بخیه زده شده است، باید مراقب این باشید که هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن، محل عمل آزرده نشود و بخیه‌ها دستکاری نگردد.
  14. جهت برداشتن بخیه، حتماً یک هفته بعد مراجعه کنید. در صورتی که بخیه‌های قابل جذب استفاده شده باشد، به شما گفته می‌شود.
  15. پس از خارج کردن بخیه‌ها، وضعیت ترمیم ایمپلنت‌های شما به صورت ماهانه کنترل خواهند شد. پس از طی دوره 3 الی 6 ماهه مرحله دوم جراحی به منظور باز نمودن رویه ایمپلنت‌ها، انجام خواهد شد که پس از گذشت 2 تا 11 هفته آماده انجام مراحل پروتزی توسط همکار پروتزیست می‌باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...