preloader
Edit Content

درباره ما

دکتر علی شالچی زاده فارغ التحصیل سال ۱۳۸۲ از دانشکده دندانپزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان جراح –دندانپزشک

با ما تماس بگیرید

مراقبت‌های پس از سفید کردن دندان‌ها( بلیچینگ)

  • خانه
  • -
  • متفرقه
  • -
  • مراقبت‌های پس از سفید کردن دندان‌ها( بلیچینگ)

مراجعه‌کننده محترم برای آن‌که دوره بعد از درمان را با راحتی و آرامش بیشتری طی نمایید، خواهشمندیم این مطالب را به دقت مطالع نموده و از هرگونه خود درمانی پرهیز کنید.

  1. سفید کردن دندان‌ها به روش اصولی و درست هیچ‌گونه ضرری برای دندان‌ها نخواهد داشت، اما بعد از بلیچینگ احتمال حساسیت دندان‌ها وجود داردکه پس از چند روز بهبود می‌یابد.
  2. استفاده از خمیر دندان‌های ضدحساسیت و اجتناب از خوردن غذاهای اسیدی و سرد پیشنهاد می‌شود.
  3. تا 24 ساعت پس از سفید کردن دندان‌ها از این موارد پرهیز شود: کشیدن سیگار، خوردن قهوه، نوشابه، سس قرمز و سایر سس‌های رنگی، رب گوجه ‌فرنگی، شکلات و هرگونه مواد رنگی دیگر
  4. سفید کردن دندان‌ها دائمی نبوده و دوام آن کاملاً بستگی به رعایت بهداشت و رژیم غذایی فرد دارد. بنابراین رعایت دقیق اصول بهداشتی و محدود کردن استفاده از مواد رنگی نظیر چای، قهوه، نوشابه و امثال این‌ها و نیز پرهیز از کشیدن سیگار می‌تواند اثر بلیچینگ را بیشتر و طولانی‌تر کند.

سفید کردن دندان‌ها در منزل:

  1. پس از تشخیص پزشک مبنی برای بر این که مواد رنگی دندان‌هایتان را می‌توان با این روش از بین برد، از فک شما قالبی تهیه می‌شود و در لابراتو یک قاشقک tray یا قالب پلاستیکی نرم و شفاف می‌شود، این قالب در دهان شما امتحان شده و سپس به همراه ژل بلیچینگ به شما داده می‌شود.
  2. غلظت ماده سفید کننده موجود در ژل معمولا 10 تا 20 درصد بوده و به علت اثر سوزانندگی آن بر روی لثه بایستی در مصرف آن بسیار دقت شود.
  3. طول دوره درمان به طور متوسط 2 هفته می‌باشد که بایستی 4 تا 6 ساعت در هر شبانه‌روز از قالب بلیچینگ استفاده شود.
  4. چنان‌چه مشکل حساسیت دندانی وجود نداشته باشد، می‌توان دو مرتبه در شبانه‌روز از آن استفاده کرد. این امر سرعت سفید کردن دندان‌ها و همچنین احتمال حساسیت دندان‌ها را افزایش می‌دهد.
  5. قالب را می‌توان بسته به انتخاب بیمار در طول شب یا روز استفاده نمود.
  6. پس از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، به مقدار لازم( یک قطره کوچک) از ژل بلیچینگ را در وسط سطحی از قالب که در مجاورت سطح دندان مورد نظر قرار می‌گیرد، بگذارید و آن را داخل دهان قرار دهید.
  7. چنان‌چه ماده بلیچینگ اضافی از لبه‌های قالب بر روی لثه جریان پیدا کرد، آن را با یک دستمال تمیز کنید. این امر می‌تواند ناشی از مقدار زیاد ژل و یا محل نادرست قرار دادن ژل( چنان‌چه ژل را خیلی نزدیک به لبه لثه‌ای قرار داده باشید) باشد.
  8. قالب بایستی حداقل 4 تا 6 ساعت در دهان باقی بماند.
  9. ممکن است پس از چند روز استفاده از ماده بلیچینگ، حساسیت در دندان‌ها ایجاد شود که امری کاملاً طبیعی است. اگر این حساسیت ادامه یافت و شدیدتر شد، به مدت 1 یا 2 روز استفاده از ماده سفید کننده را قطع کرده و چنان‌چه ژل ضدحساسیت در اختیار شما قرار داده شده است به همان روشی که ژل بلیچینگ استفاده می‌شود، آن را داخل قالب قرار داده و به مدت 2 ساعت در دهان نگه دارید.
  10. یک هفته پس از درمان، جهت ویزیت و بررسی به دندانپزشک مراجعه کنید.
  11. در طول دروه درمان از مصرف مواد رنگی و اسیدی مانند چای، قهوه، نوشابه مرکبات و رب گوجه‌فرنگی و کشیدن سیگار اجتناب کنید و در صورت استفاده از مواد رنگی بلافاصله دهان را با آب بشویید.
  12. جهت در آوردن قالب، لبه آن را از ناحیه دندان‌های پشتی گرفته و آن را در آورید. سپس با مسواک نرم و آب سرد شسته و داخل محفظه مخصوص و یا کیسه فریزر و ترجیحاً داخل یخچال نگه دارید. ژل بلیچینگ نیز بهتر است، داخل یخچال نگهداری شود.
  13. پس از درآوردن قالب، دندان‌ها را با مسواک بشویید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...