ایمپلنت دیجیتال مراحل درمان – محاسبه قیمت

ایمپلنت دندان عادی و ایمپلنت دیجیتال قطعه ای از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون استخوان فک قرار داده می شود و پس از مدتی ایمپلنت جوش می خورد و روکش دندان روی آن قرار داده می شود.
قالبگیری دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دندان

اغلب درمان کاشت دندان پروسه ای زمان بر است و این مورد که شخص باید بدون دندان بماند ممکن است نگران کننده باشد، زیرا بیماران پس از کاشت پایه تیتانیومی باید برای کاهش التهاب و محکم شدن ریشه فلزی مدتی را بدون دندان طی می کنند.

اما تکنولوژی جدید ایمپلنت دیجیتال این مشکلات را برطرف نموده و  بلافاصله پس از جایگذاری پایه در استخوان فک، روکش موقت روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از تکنولوژی های در دندانپزشکی است، که از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گیری رشته های عصبی استفاده می کند. دندانپزشک با داشتن این اطلاعات معتبر می‌تواند عمل کاشت ایمپلنت را با کمترین شکاف در فک طراحی کند.

دندانپزشکی با محوریت دیجیتال می تواند جایگزین مناسبی برای روش های درمان ایمپلنت معمولی باشد. با اطمینان می توان گفت در آینده، دندانپزشکی دیجیتال کاملا مرسوم خواهد شد و روند درمان ایمپلنت ، سرعت ، دقت، کیفیت، و زیبایی کار نهایی افزایش می یابد.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

قطعات به کار رفته در استخوان فک یا همان فیکسچر ها در ایمپلنت دیجیتال و معمولی کاملا شبیه به هم هستند مهم ترین تفاوت در تکنولوژی مورد استفاده و روند درمان است. تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در جراحی، حداقل برش است.

در ایمپلنت دیجیتال، با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری ، وضعیت دقیق فک و ناحیه بی دندانی را بررسی می کنند تا بتوانند کمترین برش را بر روی لثه انجام دهند. در نهایت توسط راهنمای جراحی (guide surgeryجراحی ایمپلنت دیجیتالی با بالاترین دقت انجام می شود.

به همین علت است که ایمپلنت های دیجیتال دیگر نیاز به بخیه و کشیدن بخیه ها ندارد. همچنین به علت برش کمتر بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه می کنند. همچنین به علت بررسی دقیق در این نوع درمان ، موفقیت در این درمان ها بسیار بالاتر است.

تفاوت دیگر هزینه نسبتا بالاتر نوع دیجیتال نسبت به ایمپلنت معمولی می باشد، اما ایمپلنت دیجیتال با وجود اینکه هزینه بیشتری دارد اما پروتز دندانی آن با توجه به تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود و بسیار دقیق تر و با ظرافت بیشتری نسبت به نوع معمولی می باشد.

در نهایت باید اشاره کرد که زمان انجام کاشت ایمپلنت معمولی ممکن است حتی چندین ساعت زمان ببرد در صورتیکه کاشت ایمپلنت دیجیتال به کمتر از 30 دقیقه زمان نیاز دارد. ایمپلنت دیجیتال به معنای راحتی بیشتر برای بیمار، مدت زمان ریکاوری کوتاه تر و هزینه های کمتر در بلند مدت است.

به طور کلی کاشت دندان دیجیتالی یک روند درمان بدون درد و راحت را برای بیمار فراهم می آورد تا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، زیبایی لبخند و عملکرد طبیعی دندان برای بیمار حاصل شود.

محاسن و معایب ایمپلنت دیجیتال

کاشت دندان دیجیتالی به معنای راحتی بیشتر برای بیمار ، دوره بهبودی کوتاهتر و دقت عمل بسیار بالاتر است. معمولا نیاز به بخیه وجود ندارد به طبع آن تورم و درد و خونریزی هم بسیار کمتر می باشد، طول زمان درمان کاهش می یابد و تعداد جلسات مراجعه بیمار نیز کاهش می یابد.

همچنین احتمال عفونت نیز به دلیل کاهش التهابات بسیار کمتر است و در نهایت به دلیل خواسته بسیاری از بیماران روکش دندان در همان جلسه و یا در اولین جلسه بعد از کاشت دندان به بیمار تحویل داده می شود.

فواید ایمپلنت دیجیتال چیست؟

• ایمپلنت‌ دیجیتالی، از استخوان فک و صورت محافظت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند تا ساختار صورت خود را حفظ کنید.
  • ایمپلنت‌ دیجیتال می‌توانند عملکرد دندان‌های شما را به دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر کنند.
  • نحوه ساخت و طراحی ایمپلنت دیجیتالی، ساده‌تر و کوتاه‌تر از روش های دیگر است.
  • ظاهر لبخند شما با ایمپلنت دیجیتالی بهبود پیدا می‌کند.
  • ایمپلنت‌های دیجیتال شبیه به دندان‌های طبیعی‌‌‌اند. به همین خاطر، راحت‌‌تر می‌توانید با کمک آن‌ها صحبت کنید.
  • جویدن با ایمپلنت‌ دیجیتالی راحت‌‌تر از جویدن با ایمپلنت‌های سنتی است. چون این ایمپلنت‌ها به‌‌‌اندازه کافی محکم‌‌‌اند که بتوان با آن‌ها به راحتی غذا خورد.
  • ایمپلنت‌ دیجیتال طول‌عمر بالایی دارند. دیگر نیازی نیست که نگران حفره‌ها و سوراخ‌های دندان خودتان باشید. البته باید به صورت منظم به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید ایمپلنت‌ها و لثه‌های شما تا حد امکان تمیز و بدون آلودگی‌‌‌اند.
  • ایمپلنت‌های دیجیتال می‌توانند با جلوگیری از اعمال فشار بر روی دندان‌ها، از جابجا شدن دندان‌های پیرامون خودشان جلوگیری کنند. به همین خاطر این ایمپلنت‌ها می‌توانند به نگه داشتن دندان‌ها در جای مناسب خودشان کمک کنند.
  • برخلاف پروتزهای معمولی دندان، ایمپلنت‌های دیجیتال هنگام خنده، عطسه، سرفه و … نمی‌افتند. بنابراین، شما به راحتی می‌توانید کارهای روزمره خودتان را مانند قبل انجام دهید.

معایب

ایمپلنت دیجیتالی در واقع از لحاظ ساختار مشابه ایمپلنت معمولی می باشد و در روند و تکنولوژی مورد استفاده در طول درمان، با یکدیگر فرق دارند. به همین علت نمی توان گفت که ایمپلنت دیجیتال به نسبت ایمپلنت های معمولی دارای معایب است.

در واقع تنها معایب ایمپلنت دیجیتال نسبت به نوع معمولی، هزینه بیشتر آن است که نمی توان به عنوان یک عیب درمانی نام برد. با توجه به محاسن و معایب ایمپلنت دیجیتال، این نتیجه به دست می آید که ایمپلنت دیجیتال واقعا ارزشمند می باشد.

قیمت

قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلیل استفاده از تجهیزات بیشتر و تخصص بیشتر از طرف مطب و پزشک هزینه ی بیشتری به نسبت ایمپلنت معمولی دارد. در واقع همان طور که می دانید این روش یکی از جدیدترین روش ها برای کاشت دندان می باشد.

بنابراین طبیعی است که هزینه های آن به نسبت سایر روش کمی متفاوت باشد استفاده از دستگاه های پیشرفته که تهیه آن ها می تواند هزینه های زیادی در برداشته باشد اما در مقابل دقت بالا و دیجیتالی بودن آن یک مزیت به حساب می آید.

در روش ایمپلنت دیجیتال نیز بکارگیری برند مناسب برای کاشت ایمپلنت همانند روش معمولی از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس و کیفیت روکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. که این مورد هم بر قیمت ایمپلنت دیجیتال تاثیر مستقیم دارد.